Na osnovi zbranih količin komunalnih odpadkov v letošnjem polletnem obdobju, v Javnem podjetju Komunala Izola d.o.o. ugotavljamo, da delež ločeno zbranih frakcij narašča. To pomeni, da je delež mešanih komunalnih odpadkov, ki se jih odpelje v nadaljnjo predelavo, vedno manjši, količine ločeno zbranih frakcij pa se povečujejo.
Če odpadke pravilno ločujemo, zmanjšamo negativne vplive na okolje, hkrati pa so pravilno ločeni odpadki tudi »nov« vir surovin v industriji. Z reciklažo odpadkov tako porabimo manj naravnih virov, s čimer zmanjšujemo porabo energije in emisije toplogrednih plinov v okolje.
Z različnimi aktivnostmi in ozaveščanjem do boljših rezultatov
V obdobju od januarja do julija 2024 smo ločeno zbrali 62% ločenih frakcij, kar je za 5 % več kot v istem obdobju lani. Zahvala za to gre vsem uporabnikom, ki vestno ločujejo odpadke in nam tako pomagajo skrbeti za zdravo okolje.
Dobri rezultati so plod aktivnosti, ki jih na področju ločenega zbiranja odpadkov izvajamo skozi celo leto, in sicer:
- ureditev zadostnega števila ekoloških otokov za ločeno zbiranje odpadkov,
- postavitev posod za jedilna olja, uporabna oblačila, tekstil, obutev in e-opremo,
- reden in dodaten odvoz odpadkov iz zabojnikov, ki so locirani na izpostavljenih lokacijah,
- vzdrževanje čistoče zabojnikov in zamenjava poškodovanih zabojnikov,
- brezplačne akcije zbiranja kosovnih odpadkov, zelenega reza in nevarnih odpadkov.
V sodelovanju z Medobčinsko upravo Istre organiziramo preglede vsebin zabojnikov. Z ugotovitvami nato pisno seznanimo prebivalce območja, kjer je akcija potekala ter jih tako opozorimo na nepravilnosti, podučimo o pravilnem ravnanju z odpadki, javno infrastrukturo in urbano opremo in spomnimo na možnost koriščenja brezplačnih storitev na področju odvoza odpadkov.
Posebno pozornost namenjamo tudi ozaveščanju in izobraževanju uporabnikov, saj sta trud in vestnost ključnega pomena pri ločevanju in pravilnemu ravnanju z odpadki.
Nepravilnosti se še pojavljajo
Kljub stalnemu osveščanju in aktivnostim, ki jih izvajamo, se ne terenu občasno še ugotavlja nepravilnosti pri odlaganju odpadkov.
Ena najpogostejših napak, ki jo delajo uporabniki, je odlaganje embalaže v zabojnik z vsebino vred. Embalažo je namreč treba pred odlaganjem izprazniti in jo po možnosti stisniti, da zmanjšamo volumen le-te.
Nepravilno odloženi odpadki se pojavljajo tudi v zabojnikih za papir in kartonsko embalažo. Uporabniki namreč odlagajo kartonsko embalažo, brez da jo pred tem zložijo ali raztrgajo. Večja nezložena ali količinsko obsežnejša kartonska embalaža kot npr. zaščitna embalaža za pohištvo, gospodinjske aparate ipd., pa ne sodi v zabojnike, temveč na zbirni center.
Z neustrezno odloženo embalažo se zabojnik prehitro zapolni, kar onemogoči pravilno odlaganje ostalim uporabnikom.
Poleg navedenega pa težave povzročajo tudi kosovni odpadki odloženi poleg zabojnikov. Uporabniki morajo tovrstne odpadke odpeljati na zbirni center ali naročiti brezplačen odvoz na tel. št. 05/ 66 34 936 (950).
Odgovorni uporabniki so ključni za urejenost okolja
Zavedamo se, da je spreminjanje zakoreninjenih navad posameznikov zelo zahtevno, zato nadaljujemo z rednim ozaveščanjem uporabnikov z objavo obvestilna spletni strani podjetja in v lokalnih medijih ter z organizacijo letnih akcij ločenega zbiranja odpadkov.
Predvsem pa velja pohvaliti občane, ki vestno ločujejo in pravilno odlagajo odpadke ter koristijo možnost oddaje slednjih v sklopu posebnih akcij zbiranja odpadkov.
Le z ločeno zbranimi odpadki lahko zagotovimo recikliranje in njihovo ponovno uporabo, s tem pa razbremenimo naravo ter poskrbimo za čisto in urejeno okolje, ki nudi boljše bivalne pogoje občanom in prijetno izkušnjo obiskovalcem Izole.